Általános szerződési feltételek
Jelen dokumentum tartalmazza a Dear Bdpst Kft. mint szolgáltató (a továbbiakban: “Szolgáltató”) által üzemeltetett www.dearbudapest.hu internetes oldalon (a továbbiakban: Honlap) keresztül elérhető catering szolgáltatás Vásárlóira (a továbbiakban: Vásárló) vonatkozó általános szerződési feltételeket (a továbbiakban: „ÁSZF”).
Jelen ÁSZF a Szolgáltató valamennyi, a Honlapon keresztül a Vásárló által megvásárolható termék vásárlási feltételeit tartalmazza.
A Honlap használatához szükséges azon technikai tájékoztatást, melyet jelen ÁSZF nem tartalmaz, a
Honlapon elérhető egyéb tájékoztatások nyújtják.
A szerződés nyelve magyar és a szerződés nem minősül írásbeli szerződésnek, azokat Szolgáltató nem iktatja, így az utólag nem hozzáférhető, és nem megtekinthető, ide nem értve a megrendelések adatait.
Szolgáltató semmilyen magatartási kódex rendelkezéseinek nem veti alá magát.
1. A Szolgáltató adatai
Név: Dear Bdpst Kft.
Székhely: 1076 Budapest, Garay utca 22.
Cégjegyzékszám: 01-09-287566
Adószám: 25758920-2-41
Számlavezető pénzintézet: Erste Bank Hungary Nyrt.
Számlaszám: 11600006-00000000-77862574
E‐mail: info@dearbudapest.hu
Telefon: +36 70 579 0908
Tárhelyszolgáltató adatai:
Név: Webonic Kft.
Székhely: 8000 Székesfehérvár Budai út 9-11.
e-mail: support@webonic.hu
2. A Vásárlás feltételei és menete
A honlap tartalmának minden része elérhető bármely Vásárló számára, regisztráció nélkül is, a vásárlás nincs regisztrációhoz (majd belépéshez) kötve.
2.1 Regisztráció
A Vásárlók regisztrálhatnak az oldalra, a rendelési folyamatok meggyorsítása céljából. Regisztrálni az oldal jobb felső részében található „Bejelentkezés/Regisztráció” gombra kattintva lehetséges. A regisztrációhoz az email cím és jelszó megadása szükséges.
A regisztrációt követően a „Fiókom” gombra kattintva adhatóak meg a további fiókadatok, szállítási címek stb.
3. Megrendelés
Vásárló az alábbi módon tud megrendelést leadni a honlapon található kínálatban szereplő termékekre:
3.1 Termék kiválasztása
A „Kínálatunk” menüpontra kattintva találhatóak a rendelhető termékek képe, neve, leírása, illetve ára. A termék képére kattintva jelenik a termék adatlapja, ahol a rendelés mennyisége beállítható.
Cégünk a legtöbb termékből csak adott mennyiség felett szállít ki, így a mennyiség megadásánál, a rendszer nem enged a minimumnál kisebb értéket beállítani.
A megfelelő mennyiség kiválasztása után a „Kosárba” gombra kattintva helyezhető kosárba a termék.
3.2 A rendelés menete
A jobb felső sarokban található Kosár gombra kattintva tekinthető meg a Kosár tartalma, ahol módosítható a mennyiség. A fizetéshez a „Tovább a Pénztárhoz” gombra kattintva juthat el a Vásárló. A számlázási adatok, és a fizetési mód megadása után, a „Megrendelés elküldése” gombra kattintva válik véglegessé a megrendelés.
Megrendelést csak Budapesti kiszállítással lehet leadni, tekintve, hogy a termékek romlandóak, így a szállítást nagyobb távolságra Szolgáltató nem vállalja.
3.3 Házhozszállítás
A termékek házhozszállítása saját futár alkalmazásával valósul meg.
Szolgáltató házhozszállítást csak Budapest közigazgatási területén belül vállal.
3.4 Termékek árának megfizetése
A honlapon feltüntetett árak a rendelés időpontjában érvényes árak, amelyeket a termékek mellett talál a Vásárló. Az árak bruttó árak, a 27% ÁFA‐t tartalmazzák és magyar forintban értendőek. Szolgáltató nem vállal felelősséget a gondossága ellenére és/vagy az informatikai rendszer hibájából eredően nyilvánvalóan hibásan feltüntetett árért.
Nyilvánvalóan hibásan feltüntetett árnak minősül különösen:
- 0Ft‐os ár,
- kedvezménnyel csökkentett, de a kedvezményt tévesen feltüntető ár (pl.: 1000 Ft‐os termék esetén a 20 %‐os kedvezmény feltüntetése mellett 500 Ft‐ért kínált termék, vagy szolgáltatás).
Hibás ár feltüntetése esetén Szolgáltató felajánlja, a termék valós áron történő megvásárlásának lehetőségét, mely információ birtokában a Vásárló eldöntheti, hogy megrendeli valós áron a terméket vagy minden hátrányos jogkövetkezmény nélkül lemondja a megrendelést.
4. Adatbeviteli hibák javítása
Vásárlónak a rendelés bármely szakaszában és a megrendelés Szolgáltató részére való elküldéséig a Webshop-ban bármikor lehetősége van az adatmódosításra akár a saját fiókjában (fiókadatok), akár a megrendelési felületen (pl. termék törlése a kosárból a mennyiség módosítása, rendelési adatok módosítása).
Adatbeviteli hibának minősül például egy rosszul megadott mennyiség, rossz termék elhelyezése a kosárban, rendelési adatok elírása, stb.
Amennyiben a Vásárló véglegesítette rendelését és a megadott adatokban hibát fedez fel, akkor a lehető legrövidebb időn belül kezdeményeznie kell a rendelése törlését. A hibás rendelés törlését a megrendeléskor/regisztrációkor megadott e-mail címről küldött levéllel, vagy telefonhívással jelezheti Vásárló a Szolgáltató felé. Ezt követően a helyes adatokat tartalmazó rendelés újra feladható.
5. Ajánlati kötöttség, visszaigazolás
A megrendelés távollévők között kötött szerződésnek minősül, amelyre a polgári törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény, az elektronikus kereskedelmi szolgáltatások, valamint az információs társadalommal összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről szóló 2001. évi CVIII. törvényben foglaltak irányadóak. A szerződés a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014 (II.26.) Korm. rendelet hatálya alá tartozik, és szem előtt tartja a fogyasztók jogairól szóló Európai Parlament és a Tanács 2011/83/EU irányelvének rendelkezéseit.
6. Fizetés
A vásárlás ellenértékét a következőképpen egyenlítheti ki Vásárló:
- Fizetés közvetlen banki átutalással:
Megjegyzés rovatban fel kell tüntetni a rendelésszámot. A kiszállítás az összeg beérkezését követően valósul meg.
- Utánvétes fizetés:
Fizetés készpénzben átvételkor a termékeket kiszállító futár részére
- Barion bankkártyás fizetés
Fizetés bankkártyával, regisztráció nélkül. A kényelmes és biztonságos online fizetést a Barion Payment Zrt. biztosítja, MNB engedély száma: H-EN-I-1064/2013
7. Számla
Szolgáltató a Vásárló részére az általa megadott e-mail címére elektronikus számlát küld.
8. A Vásárlót megillető elállási és szavatossági jogok
8.1 Elállási jog
Vásárlót elállási jog nem illeti meg Szolgáltatóval szemben, tekintettel arra, hogy a 45/2014 (II.26.) Korm. rendelet 29. § (1) bekezdés d) pontja szerint nem illeti meg a fogyasztót az elállási jog a romlandó vagy minőségét rövid ideig megőrző termék tekintetében.
A Honlapon ilyen jellegű termékek megvásárlására van lehetőség, így azok esetében elállásra nincs lehetősége a Vásárlónak.
8.2 Kellékszavatosság
Vásárló a Szolgáltató hibás teljesítése esetén (hibás a teljesítés különösen, ha a Termék valamilyen minőségi, vagy mennyiségi hibában szenved) a Szolgáltatóval szemben kellékszavatossági igényt érvényesíthet. Fogyasztói szerződés esetén Vásárló az átvétel időpontjától számított 2 hetes elévülési határidő alatt érvényesítheti szavatossági igényeit, azokért a termékhibákért, amelyek a termék átadása időpontjában már léteztek. Két éves elévülési határidőn túl kellékszavatossági jogait Vásárló érvényesíteni már nem tudja.
A termék elfogyasztása után szavatossági jogot nem lehet érvényesíteni a termék jellegéből fakadóan.
Vásárló – választása szerint – ha az ezek közül a Vásárló által választott igény teljesítése lehetetlen vagy a Szolgáltató számára más igénye teljesítéséhez képest aránytalan többletköltséggel járna. Ha a kijavítást vagy a kicserélést Vásárló nem kérte, illetve nem kérhette, úgy igényelheti az ellenszolgáltatás arányos leszállítását vagy a hibát a Szolgáltató költségére Vásárló is kijavíthatja, illetve mással kijavíttathatja vagy – végső esetben – a szerződéstől is elállhat.
Jelentéktelen hiba miatt elállásnak nincs helye. Vásárló a választott kellékszavatossági jogáról egy másikra is áttérhet, az áttérés költségét azonban köteles viselni, kivéve, ha az indokolt volt, vagy arra a Szolgáltató adott okot.
A Vásárló köteles a hibát annak felfedezése után haladéktalanul, de nem később, mint a hiba felfedezésétől számított kettő hónapon belül közölni a Szolgáltatóval. A szolgáltatás jellegére tekintettel javasoljuk a Vásárlónak, hogy az átvételt követő legrövidebb időn belül jelezze a Szolgáltatónak, ha a kiszállított termék valamilyen hibában szenved, így különösen, ha nem jó termék érkezett, vagy hiányos a termékek köre.
A Vásárló közvetlenül a Szolgáltatóval szemben érvényesítheti kellékszavatossági igényét.
A szerződés teljesítésétől számított hat hónapon belül a kellékszavatossági igénye érvényesítésének a hiba közlésén túl nincs egyéb feltétele, ha Vásárló igazolja, hogy a terméket a Szolgáltatótól vásárolta (számla vagy a számla másolatának bemutatásával). Ilyen esetben a Szolgáltató csak akkor mentesül a szavatosság alól, ha ezt a vélelmet megdönti, vagyis bizonyítja, hogy a termék hibája a Vásárló részére történő átadást követően keletkezett.
Amennyiben a Szolgáltató bizonyítani tudja, hogy a hiba oka a Vásárlónak felróható okból keletkezett, nem köteles Vásárló által támasztott szavatossági igénynek helyt adni. A teljesítéstől számított hat hónap eltelte után azonban már a Vásárló köteles bizonyítani, hogy a Vásárló által felismert hiba már a teljesítés időpontjában is megvolt. Ha Vásárló a szavatossági igényét a terméktől ‐ a megjelölt hiba szempontjából ‐ elkülöníthető része tekintetében érvényesíti, a szavatossági igény a termék egyéb részeire nem minősül érvényesítettnek.
9. Jogérvényesítési lehetőségek
9.1 Panaszügyintézés helye, ideje, módja
A Vásárló a Szolgáltatás igénybevétele során esetlegesen felmerülő panasz, reklamáció, adatbeviteli hiba esetén a Szolgáltatóval az 1.-es pontban megjelölt elérhetőségek valamelyikén veheti fel a kapcsolatot. A Szolgáltató panaszkezelése minden esetben térítésmentes.
kezelésével nem ért egyet, akkor a Szolgáltató a panaszról jegyzőkönyvet vesz fel, amelyet a fogyasztóvédelemről szóló 1997. évi CLV. törvény 17/A. § (7) bekezdése alapján öt évig, a panaszra tett érdemi válaszával együtt megőriz. Szolgáltató a telefonon vagy egyéb elektronikus kommunikációs csatorna felhasználásával közölt szóbeli panasz esetén, a Vásárlónak legkésőbb az érdemi válasszal egyidejűleg megküldi a jegyzőkönyv másolati példányát. Minden egyéb esetben a Szolgáltató az írásbeli panaszra vonatkozó szabályok szerint jár el.
Szolgáltató a hozzá írásban (elektronikus levélben vagy postai úton) érkezett panaszt 30 napon belül érdemben megválaszolja. Az intézkedés jelen szerződés értelmében a postára adást jelenti. A panasz elutasítása esetén Szolgáltató az elutasítás indokáról tájékoztatja a Vásárlót.
9.2 Egyéb jogérvényesítési lehetőségek
Amennyiben Szolgáltató és Vásárló között esetlegesen fennálló jogvita Szolgáltatóval folytatott tárgyalások során nem rendeződik, a Vásárló jogosult:
- Panasztételre az illetékességgel rendelkező fogyasztóvédelmi hatóságnál,
- Békéltető testület eljárásának kezdeményezésére
A Békéltető testületek elérhetőségei:
Baranya Megyei Békéltető Testület Címe: 7625 Pécs, Majorosy Imre u. 36. Levelezési címe: 7602
Pécs, Pf. 109. Telefonszáma: (72) 507‐154
Fax száma: (72) 507‐152 Elnök: Dr. Bodnár József E‐mail cím: bekelteto@pbkik.hu
Bács‐Kiskun Megyei Békéltető Testület Címe: 6000 Kecskemét, Árpád krt. 4. Telefonszáma: (76) 501‐
525, (76) 501‐500 Fax száma: (76) 501‐538
Elnök: Dr. Horváth Zsuzsanna E‐mail cím: bekeltetes@bacsbekeltetes.hu
Békés Megyei Békéltető Testület Címe: 5600 Békéscsaba, Penza ltp. 5. Telefonszáma: (66) 324‐976,
446‐354, 451‐775 Fax száma: (66) 324‐976 Elnök: Dr. Bagdi László E‐mail cím:
bekeltetes@bmkik.hu; bmkik@bmkik.hu
Borsod‐Abaúj‐Zemplén Megyei Békéltető Testület Címe: 3525 Miskolc, Szentpáli u. 1. Telefonszáma:
(46) 501‐091, 501‐870 Fax száma: (46) 501‐099
Elnök: Dr. Tulipán Péter E‐mail cím: bekeltetes@bokik.hu
Budapesti Békéltető Testület Címe: 1016 Budapest, Krisztina krt. 99. Telefonszáma: (1) 488‐
2131 Fax száma: (1) 488‐2186 Elnök: Dr. Baranovszky György E‐mail cím:
bekelteto.testulet@bkik.hu
Csongrád Megyei Békéltető Testület Címe: 6721 Szeged, Párizsi krt. 8‐12. Telefonszáma: (62) 554‐
250/118 mellék Fax száma: (62) 426‐149
Elnök: Dr. Horváth Károly E‐mail cím: info@csmkik.hu
Fejér Megyei Békéltető Testület Címe: 8000 Székesfehérvár, Hosszúséta tér 4‐6. Telefonszáma: (22)
510‐310
Fax száma: (22) 510‐312 Elnök: Dr. Vári Kovács József E‐mail cím: fmkik@fmkik.hu;
bekeltetes@fmkik.hu
Győr‐Moson‐Sopron Megyei Békéltető Testület Címe: 9021 Győr, Szent István út 10/a. Telefonszáma:
(96) 520‐202; 520‐217 Fax száma: (96) 520‐218
Elnök: Horváth László E‐mail cím: bekelteto@gymskik.hu
Hajdú‐Bihar Megyei Békéltető Testület Címe: 4025 Debrecen, Petıfi tér 10. Telefonszáma: (52) 500‐
735 Fax száma: (52) 500‐720
Elnök: Dr. Hajnal Zsolt E‐mail cím: hbkik@hbkik.hu
Heves Megyei Békéltető Testület Címe: 3300 Eger, Faiskola út 15. Levelezési címe: 3301 Eger, Pf.
- Telefonszáma: (36) 416‐660/105 mellék Fax száma: (36) 323‐615
Elnök: Dr. Gordos Csaba E‐mail cím: hkik@hkik.hu
Jász‐Nagykun‐Szolnok Megyei Békéltető Testület Címe: 5000 Szolnok, Verseghy park 8.
Telefonszáma: (56) 510‐610 Fax száma: (56) 370‐005
Elnök: Dr. Lajkóné dr. Vígh Judit E‐mail cím: kamara@jnszmkik.hu
Komárom‐Esztergom Megyei Békéltető Testület Címe: 2800 Tatabánya, Fı tér 36. Telefonszáma: (34)
513‐010 Fax száma: (34) 316‐259
Elnök: Dr. Rozsnyói György E‐mail cím: kemkik@kemkik.hu
Nógrád Megyei Békéltető Testület Címe: 3100 Salgótarján, Alkotmány út 9/a Telefonszám: (32) 520‐
860 Fax száma: (32) 520‐862 Elnök: Dr. Pongó Erik E‐mail cím: nkik@nkik.hu
Pest Megyei Békéltető Testület Címe: 1055 Budapest Kossuth tér 6‐8. Telefonszáma: (1)‐474‐7921
Fax száma: (1)‐474‐7921 Elnök: dr. Csanádi Károly E‐mail cím: pmbekelteto@pmkik.hu
Somogy Megyei Békéltető Testület Címe: 7400 Kaposvár, Anna utca 6. Telefonszáma: (82) 501‐
000 Fax száma: (82) 501‐046
Elnök: Dr. Novák Ferenc E‐mail cím: skik@skik.hu
Szabolcs‐Szatmár‐Bereg Megyei Békéltető Testület Címe: 4400 Nyíregyháza, Széchenyi u. 2.
Telefonszáma: (42) 311‐544, (42) 420‐180 Fax száma: (42) 420‐180
Elnök: Görömbeiné dr. Balmaz Katalin E‐mail cím: bekelteto@szabkam.hu
Tolna Megyei Békéltető Testület Címe: 7100 Szekszárd, Arany J. u. 23‐25. Telefonszáma: (74) 411‐
661 Fax száma: (74) 411‐456 Elnök: Dr. Gáll Ferenc E‐mail cím: kamara@tmkik.hu
Vas Megyei Békéltető Testület Címe: 9700 Szombathely, Honvéd tér 2. Telefonszáma: (94) 312‐
356 Fax száma: (94) 316‐936 Elnök: Dr. Kövesdi Zoltán E‐mail cím: vmkik@vmkik.hu
Veszprém Megyei Békéltető Testület Címe: 8200 Veszprém, Budapest u. 3. Telefonszáma: (88) 429‐
008 Fax száma: (88) 412‐150
Elnök: Dr. Vasvári Csaba E‐mail cím: info@bekeltetesveszprem.hu
Zala Megyei Békéltető Testület Címe: 8900 Zalaegerszeg, Petıfi utca 24. Telefonszáma: (92) 550‐
514 Fax száma: (92) 550‐525 Elnök: Dr. Molnár Sándor E‐mail cím: zmkik@zmkik.hu;
zmbekelteto@zmkik.hu
10. Az Általános Szerződési Feltételek egyoldalú módosítása
Szolgáltató jogosult jelen Általános Szerződési Feltételeket a Vásárlók Honlapon történő előzetes tájékoztatása mellett, egyoldalúan is módosítani. A módosított rendelkezések a hatályba lépést követően a Honlap első használata alkalmával válnak hatályossá Vásárlóval szemben, azokat a módosítást követően indított ügyekre kell alkalmazni.
Szolgáltató továbbá fenntartja a jogot, hogy bármikor, bármilyen változtatást, javítást hajtson végre a Honlapon, előzetes figyelmeztetés nélkül. A Szolgáltató továbbá fenntartja a jogot, hogy a Honlapot más domainnév alá helyezze át.
11. Szerzői jogok
A Honlap egésze, annak grafikus elemei, szövege és technikai megoldásai és a Szolgáltatás elemei szerzői jogi védelem vagy más szellemi alkotáshoz fűződő jog védelme alatt állnak.
Szolgáltató a feljogosított felhasználója a Honlapon, valamint a Honlapon keresztül elérhető szolgáltatások nyújtása során megjelenített valamennyi tartalomnak, bármely szerzői műnek, illetve más szellemi alkotásnak (ideértve többek közt valamennyi grafikát és egyéb anyagokat, a Honlap felületének elrendezését, szerkesztését, a használt szoftveres és egyéb megoldásokat, megvalósítást).
A Honlap tartalmának, valamint egyes részeinek fizikai vagy más adathordozóra mentése vagy kinyomtatása a Szolgáltató előzetes írásbeli hozzájárulása esetén engedélyezett csak. A Honlap használata, illetve az ÁSZF egyetlen rendelkezése sem biztosít jogot a Vásárlónak a Honlapon szereplő bármely kereskedelmi névnek vagy védjegynek bármely használatára, hasznosítására. A Honlap rendeltetésszerű használatával járó megjelenítésen, az ehhez szükséges ideiglenes többszörözésen és a magáncélú másolatkészítésen túl e szellemi alkotások a Szolgáltató előzetes írásbeli engedélye nélkül semmilyen egyéb formában nem használhatók fel vagy hasznosíthatók.
Külön megállapodás, vagy az erre a célra szolgáló szolgáltatás igénybevétele nélkül tilos a Szolgáltató által rendelkezésre bocsátott felület, illetve keresőmotorok megkerülésével a Szolgáltató adatbázisát módosítani, lemásolni, abban új adatokat elhelyezni, vagy meglévő adatokat felülírni.
Jelen Általános Szerződési Feltételek hatályba lépésének ideje: 2019. 06. 26.